هفت لباس ضروری که هر مردی باید آن‌ها را داشته باشد

لباس‌های مردانه، انواع و مدل‌های زیادی دارند و با توجه به کد پوشش، به چندین بخش تقسیم می‌شوند. کت و شلوار، می‌تواند مهم‌ترین لباس مردانه شناخته شود که ظاهری شیک و رسمی به دنبال دارد. اما همیشه هم نمی‌توان آن را پوشید و برای هر موقعیتی مناسب نیست.

شما باید انواع لباس‌ها را بشناسید و آن‌ها را در جالباسی خود داشته باشید، تا در مواقع گوناگون آن‌ها را بپوشید و خوش‌تیپ دیده شوید. در مواقع مختلفی مثل مهمانی‌های خودمانی، وقت‌گذرانی در شهر، رفتن به رستوران و... باید لباس‌های راحت و سبکی تن کنید و با یک ظاهر غیررسمی اما شیک، علاوه بر جذب کردن نگاه‌ها، احساس راحتی هم داشته باشید.

در این مقاله چند نوع لباس مردانه را که علاوه بر زیبایی، راحتی را هم به دنبال دارند و رسمی محسوب نمی‌شوند، معرفی و بررسی می‌کنیم. با به تن داشتن این لباس‌ها، می‌توانید در موقعیت‌های غیررسمی گوناگون حاضر شوید و استایل خاص خود را به نمایش بگذارید. در ادامه با مدمن و هفت لباس ضروری که مردی باید آن‌ها را داشته باشد همراه باشید.

 

  1. زیرپیراهنی

ارزش این نوع لباس خیلی دست‌کم گرفته شده است. زیرپیراهنی‌ها بسیار کارآمد هستند و کاملا جذب بدن می‌شوند. آن‌ها عرق را به خود جذب می‌کنند و همچنین نمی‌گذارند لباسی که روی‌شان پوشیده‌اید، خیس شده و لکه‌ی عرق روی آن‌ها دیده شود.

از لحاظ تاریخی، این نوع پوشاک برمی‌گردد به زمان رومی‌های باستان و ارتش‌های چینی؛ البته ظاهری که زیرپیراهنی‌های امروزی دارند را نداشته‌اند. آن‌ها در گذشته بزرگ‌تر بودند اما همچنان کیفیت لباس‌های گران‌قیمت سربازها را چه هنگام جنگ و چه در مواقع عادی حفظ می‌کردند.

در نهایت، ارتش ایالات متحده آمریکا به سراغ زیرپیراهنی‌ها رفت و اکثر سربازان آمریکایی از آن‌ها استفاده می‌کنند. زیرپیراهنی‌ها گرمای بیشتری را تامین می‌کنند و برای چندلایه پوشیدن (مخصوصا در روزهای سرد سال) مناسب هستند.

این لباس‌ها سبک هستند و وزن کمی دارند، همچنین بافتی کشیده داشته و تقریبا با هر لباسی می‌توانند پوشیده شوند. اما مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، این است که دیده نمی‌شوند و در زیر لباس‌های دیگر پوشیده می‌شوند. آن‌ها کاملا باید پنهان شوند و در معرض دید قرار نگیرند. پس هرگز آن‌ها را به عنوان یک استایل برای خارج از خانه به‌کار نگیرید!

 

  1. تی‌شرت

اگر بعد از پوشیدن لباس‌های یقه‌دار در طول هفته خسته شدید، اکنون تی‌شرت‌ها به کمک‌تان می‌آیند. تی‌شرت‌ها نسبت به زیرپیراهنی‌ها، از الیاف سنگین و ضخیم‌تر ساخته شده‌اند و استایل کلی آن‌ها هم شل و آزاد‌تر است. تی‌شرت‌ها برای شکل دادن پوشش خیابانی طراحی شده‌اند و برای چندلایه پوشیدن مناسب نیستند.

ممکن است در مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلفی، مخصوصا در تابستان، حضور پیدا کنید و در چنین مواقعی به تن داشتن یک تی‌شرت به همراه شلوار جین، ظاهری شیک و کاملا درخور برای شما به دنبال خواهد داشت. برای تی‌شرت‌ها بهتر است به سراغ رنگ‌های گوناگون بروید و خیلی از سفید استفاده نکنید، چون همانند زیرپیراهنی به نظر خواهند رسید. پیشنهاد ما تی‌شرت‌های تیره‌رنگ که سایز کاملا فیت و اندازه‌ای دارند است.

با به تن داشتن تی‌شرت، آزادی بیشتری برای انتخاب استایل خود خواهید داشت. اما همان‌طور که گفتیم، رنگ سفید ممکن است ظاهر شما خراب کند. تی‌شرت‌های سیاه یک‌دست هم بهتر است با توجه به موقعیت‌های مختلف مثل عزاداری‌ها پوشیده شوند. اما امتحان‌ کردن رنگ‌های هیجان‌انگیز مثل صورتی را هم در نظر بگیرید و ظاهری خاص و منحصربه‌فرد پیدا کنید.

دو استایل عمده‌ی تی‌شرت‌ها، مدل یقه‌گرد و یقه‌هفت هستند. یقه‌هفت، باعث می‌شود گردن‌تان بلندتر دیده شود و علاوه بر این نگاه‌های بیشتری را جذب صورت و سینه‌تان می‌کند، در نتیجه برای کسانی که قد کوتاه یا صورت کوچک و باریکی دارند، خیلی مناسب است. یقه‌گرد هم شانه‌ها را پهن‌تر نشان می‌دهد، به همین دلیل برای کسانی که شانه‌های افتاده یا قفسه‌سینه کوچک دارند کارآمد خواهد بود. در آخر برای انتخاب جنس تی‌شرت، بهتر است پنبه‌ی خالص را مدنظر قرار بدهید.

 

  1. پولوشرت

چه کسی فکرش را می‌کرد لباسی که «رنه لاکست» (Rene Lacoste) –تنیس‌باز فرانسوی- در مسابقات سال 1926 میلادی به تن کرده بود، امروزه انقدر محبوب و همه‌گیر بشود؟

پولوشرت‌ها در دوران ما به چیزی فراتر از یک لباس ساده برای تنیس و گلف تبدیل شده‌اند و باید از لاکست برای تبدیل کردن این پوشاک به یک استایل کلاسیک و آمریکایی در دهه 70 میلادی تشکر کنیم. مردم عاشق استایل این لباس هستند و یقه‌ی نرم چاک‌دار و وجود دکمه‌هایی که تا انتهای آن نمی‌روند، پولوشرت را بسیار خاص و محبوب کرده‌اند.

نوع بافت پولوشرت‌ها به گونه‌ای است که فرم بدن را به نمایش می‌گذارند و ظاهر خوبی به آن می‌دهند. آن‌ها در دو مدل آستین‌بلند و آستین‌کوتاه تولید می‌شوند. نوع آستین‌کوتاه آن‌ها دارای کش‌بافتی است که باعث می‌شود آستین ثابت بماند و روی بازو جابه‌جا نشود. در کل، پولوشرت یک لباس همه‌کاره است که با هر لباس دیگری می‌تواند پوشیده شود و شما را خوش‌تیپ و شیک‌پوش نشان بدهد.

 ‌

  1. هنلی

اگر به دنبال تغییر دادن استایل خود هستید و بااین‌حال می‌خواهید چیزی شبیه به تی‌شرت بپوشید، باید به سراغ هنلی‌ها بروید.

هنلی‌ها را می‌توان نسخه‌ی بدون یقه‌ی پولوشرت‌ها دانست. چاک یقه‌ی آن‌ها حدود 5 الی 7.5 سانتی‌متر طول دارد و تقریبا 1 تا 5 دکمه روی آن‌ دیده می‌شود. این پوشاک در نوع آستین‌بلند و آستین‌کوتاه پیدا می‌شود و مدل آستین‌بلند آن‌ ظاهری مثل یک پلیور یقه‌هفت به همراه چند دکمه‌ی روی آن‌ را به دنبال دارد. شما هر دو مدل را با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید بپوشید، البته نوع آستین‌بلند برای روزهای گرم و تابستانی پیشنهاد نمی‌شود. در روزهای سرد سال، پارچه‌های پنبه‌ای و نرم، انتخاب خوبی برای هنلی هستند و آن را به یک لایه‌ی مناسب در چندلایه پوشیدن تبدیل می‌کنند، زیرا با پوشیدن هنلی به همراه پیراهن رسمی یا غیررسمی، گرمای مورد نیازتان تامین می‌شود اما بااین‌حال احساس گرمای زیادی هم به شما دست نخواهد داد.

نکته‌ی مهم این لباس، این است که شما همه‌ی ویژگی‌های خوب پولوشرت را خواهید داشت و تنها از دست یقه‌ی آن راحت می‌شوید. اگر علاقه‌ای به یقه‌ی پولوشرت نداشته باشید، هنلی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. شما مجبور نیستید لحظه به لحظه یقه‌ی خود را چک کنید و ببینید آیا خوب ایستاده‌ است یا نه، و همچنین از آن‌جایی که هنلی زیاد در تن مردم دیده نمی‌شود، شما با به تن داشتن آن خیلی خاص و متفاوت به نظر خواهید رسید.

 

  1. پیراهن غیررسمی دکمه‌پایین

باید گوش‌زد کنیم که پیراهن‌های رسمی و غیررسمی با یکدیگر تفاوت دارند. در انگلیسی برای پیراهن‌های غیررسمی اصطلاح «معمولی و راحت» (casual) را به‌کار می‌گیرند که نشان‌دهنده‌ راحتی آن‌ها است. دکمه‌پایین هم به پیراهن‌هایی گفته می‌شود که نوک یقه‌شان دکمه وجود دارد و آن را به جلوی پیراهن وصل می‌کند. این‌گونه یقه جابه‌جا نمی‌شود و به خصوص برای زمانی که نمی‌خواهید از کراوات استفاده کنید مناسب خواهد بود.

دلایل زیادی وجود دارد که پیراهن‌های غیررسمی باید بخش زیادی از جالباسی شما را اشغال کنند. یکی از آن‌ها، استایل‌ این نوع پیراهن‌ها است. آن‌ها شل‌تر هستند و نسبت به پیراهن‌های رسمی، فرم آزادتری دارند. در محدوده سینه و کمر، دارای حدود 2.5 سانتی‌متر پارچه اضافه هستند و نصف این مقدار پارچه‌ی اضافه هم برای شانه‌ها در نظر گرفته شده است.

پیراهن‌های غیررسمی دکمه‌پایین نباید درون شلوار قرار بگیرند و برای پوشیدن به همراه کت و شلوار تولید نشده‌اند. الیاف آن‌ها نسبت به پیراهن‌های رسمی سبک‌تر هستند و به بدن شما اجازه‌ی تنفس می‌دهند. به همین دلیل هنگامی که در مهمانی‌ها و محافل خودمانی حاضر می‌شوید، این پیراهن‌ها علاوه بر زیبایی، کارآمد هم هستند و به شما احساس راحتی می‌دهند.

همچنین فراموش نکنید که این پیراهن‌های دکمه‌پایین، در طرح‌ها، رنگ‌ها و استایل‌های متنوعی پیدا می‌شوند و مانند تی‌شرت و پولوشرت، ظاهر اصلی تیپ شما را شکل می‌دهند. بهترین مدل‌های بهاری و تابستانی آن‌ها را تهیه کنید و در استایل خود خلاقیت به خرج دهید تا به راحتی سطح آن را بالاتر ببرید.

 

  1. پیراهن رسمی

به طور حتم این لیست بدون حضور پیراهن‌های رسمی کامل نخواهد بود. دیگر همه چیز درباره‌ی این پیراهن مشخص است: پوشیدن آن به همراه کت و شلوار یا ژاکت، اهمیت بالای سرآستین‌ها و یقه‌ی آن، و در آخر رنگ سفید که نشانه‌ی اصلی پیراهن‌های رسمی و همچنین ثروتمند بودن است.

هر پیراهن رسمی باکیفیتی باید ساختار خوبی داشته باشد و به خوبی اتو زده شود. اگرچه رنگ سفید، رنگ نمادین این پیراهن‌ها است، اما ترسی از امتحان کردن رنگ‌های دیگر مثل آبی روشن یا سایه‌های رنگی مختلف نداشته باشید. حتی طرح‌های کلاسیک یا راه‌راه هم مناسب هستند و برای مثال می‌توانید از پیراهن‌های سفید که راه‌راه آبی دارند، استفاده کنید. چالش اصلی خرید یک پیراهن رسمی، که برای دیگر لباس‌ها کمتر پیش می‌آید، پیدا کردن یک سایز کاملا مناسب و فیت است.

سایز فیت و اندازه، خیلی مهم محسوب می‌شود. یک پیراهن رسمی درخور و مناسب، راحتی و آزادی حرکت را فراهم می‌کند و درعین‌حال، ظاهر و فرم خوبی روی بدن‌تان دارد. برای پیدا کردن این پیراهن، در ابتدا باید اندازه‌گیری‌های دقیق کمر، سینه و شانه را پیدا کنید و سپس به سراغ سه دسته «سایز تنگ و باریک»، «سایز معمولی» و «سایز گشاد یا آزاد» بروید؛ حتی اگر مجبور شدید، پیراهن را به دست یک خیاط ماهر بسپرید تا آن‌ها را به سایز دقیق شما تغییر بدهد.

 

  1. پیراهن ژاکتی

پیراهن ژاکتی، یک لایه‌ی محافظتی سبک است که از شما در برابر باد و باران محافظت می‌کند. این یک نوع پوشاک ترکیبی محسوب می‌شود که هم برای استفاده به عنوان یک لایه بیرونی (روی هنلی یا تی‌شرت) و هم برای پوشاندن بدن مناسب خواهد بود. پیراهن ژاکتی در اصل یک پیراهن است، اما بیشتر به ژاکت شباهت دارد. ظاهر ضخیم آن باعث می‌شود ورزیده‌تر دیده شوید و اگر به دنبال ظاهری خشن و سفت‌وسخت می‌گردید، این لباس کاملا مناسب شما خواهد بود. جنس آن معمولا از الیاف سنگین‌تری نسبت به پیراهن‌های معمولی است.

این پوشاک برای روزهای خنک خیلی کارآمد خواهد بود و علاوه بر تامین گرمای مورد نیاز، ظاهر زیبا و شیکی هم به دنبال دارد. پیراهن ژاکتی می‌تواند از شما در برابر سرما مراقبت کند و درعین‌حال دست‌وپاگیر نباشد. بسیاری از سویشرت‌ها، هودی‌ها و... وزن بالایی دارند و نمی‌گذارند راحت حرکت کنید. پیراهن ژاکتی جایگزین بسیار مناسبی برای دیگر پوشاک‌های مناسب آب‌وهوای خنک یا سرد به حساب می‌آید.

این لباس ظاهری سنگین و زمخت دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای چندلایه پوشیدن است. این ویژگی‌ها به جذابیت شما کمک می‌کنند و ظاهری مردانه به شما می‌دهند. پس حتما به سراغ خرید آن بروید تا در روزهای خنک سال، خوش‌تیپ و جذاب دیده شوید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، آن را به اشتراک بگذارید و مدمن را هم به دوستان خود معرفی کنید.

از همراهی شما سپاس‌گزاریم.